Trening Umiejętności Społecznych z elementami mindfulness
Program Treningu Umiejętności Społecznych skonstruowany jest tak, aby odpowiadał potrzebom dzieci z różnymi trudnościami w funkcjonowaniu społeczno – emocjonalnym.
Zapraszamy na zajęcia jeśli Państwa dziecko jest:
- nieśmiałe
- ma niski poziom samooceny
- nie radzi sobie z emocjami lub pojawiają się problemy z akceptacją w grupie rówieśniczej,
Na zajęciach TUS dzieci uczą się :
- umiejętności komunikacji – zabawa jest organizowana w taki sposób, by pokazywać dzieciom, jak nawiązywać i podtrzymywać kontakty z rówieśnikami, jak rozmawiać, wyrażać swoje uczucia i myśli;
- umiejętności współpracy – dzieci poprzez wspólne działanie w grupie, uczą się budowania relacji, empatii, czekania na swoją kolej i umiejętności odraczania swoich potrzeb w czasie. W trakcie gier zespołowych dzieci uczą się wygrywania, ale też przegrywania oraz odnajdowania się w grupie w różnych sytuacjach;
- rozpoznawania swoich emocji i radzenia sobie z nimi – dzieci poznają swoje mocne strony w zakresie funkcjonowania emocjonalnego, zasoby oraz obszary do rozwoju, uczą się w jaki sposób panować nad emocjami, jak je wyrażać w sposób zrozumiały
i akceptowalny dla innych, jak radzić sobie z emocjami w różnych sytuacjach; - radzenia sobie w sytuacji konfliktu - podczas różnych ćwiczeń, gier zespołowych, rozmów; dzieci doświadczają różnic między sobą, które mogą być na przykład podłożem konfliktów. Poprzez współdziałanie w grupie uczą się akceptacji odmienności, innego zdania oraz uczą się w sposób efektywny rozwiązywać spory i radzić sobie z trudnymi emocjami, które pojawiają się w sytuacji konfliktu;
- radzenia sobie ze stresem – dzieci uczą się rozpoznawania źródeł stresu, jego objawów, ćwiczą wybrane techniki wybrane relaksacyjne
- uważności (mindfulness) - dzieci będą rozwijały świadomość zewnętrznych oraz wewnętrznych doświadczeń, nauczą się rozpoznawać swoje myśli jako “po prostu myśli”, nauczą się rozumieć, jak emocje manifestują się w ciele,, kiedy ich uwaga odpływa, będą miały większą kontrolę nad swoimi wewnętrznymi impulsami.
- zajęcia prowadzimy z podziałem na grupy wiekowe: I 7-10 lat, II 11-15 lat.
Częstotliwość zajęć |
raz w tygodniu |
Ilość osób w grupie |
5-6 |
Czas trwania zajęć |
50 minut |