- ma
problemy ze snem /na każdym etapie rozwoju/,
- jest rozdrażnione, wymaga ciągłej uwagi,
- zbyt często biega, podskakuje, kręci się bez przyczyny,
- nie słyszy co do niego mówisz, nie reaguje na polecenia,
- ma kłopoty z porządkowaniem własnej przestrzeni,
- ma trudności z jazdą na rowerze oraz innymi formami ruchu,
- ma trudności z różnicowaniem stron prawo i lewo,
- ma trudności z adekwatną reakcją na werbalne,
szybkie komendy,
- ma problemy fizjologiczne,
- ma problemy szkolne /z czytaniem, pisaniem, liczeniem, rysowaniem/,
- ma problemy z koncentracją uwagi i zachowaniem,
- ma kłopoty z mową, zapamiętywaniem, uwagą słuchową,
- ma problemy z niezgrabnością ruchową,
- ma problemy z nauką języków obcych,
- „dziwacznie” się zachowuje …itp.
Zaburzenia integracji sensorycznej u
dzieci są najczęstszą przyczyną
zaburzeń diagnozowanych jako dysharmonia rozwojowa lub jako
łagodne objawy neurologiczne, które mają swoje ujście w codziennym
funkcjonowaniu dzieci w domu, przedszkolu i w szkole.
Objawami, które najczęściej potwierdzają takie zaburzenia są:
- nadpobudliwość psychoruchowa, nie zawsze diagnozowana jako ADHD,
- zaburzenia koncentracji uwagi,
- zaburzenia w odbiorze bodźców słuchowych,
dotykowych, węchowych, a nawet smakowych,
- kłopoty z prawidłowym rozwojem mowy,
- kłopoty w szkole związane z czytaniem,
pisaniem, liczeniem,
- kłopoty związane z zapamiętywaniem prostych
informacji,
- szybka męczliwość podczas prac dydaktycznych
związanych z odrabianiem lekcji, rysowaniem, itp.
- niezgrabność ruchowa,
- problemy natury emocjonalnej,
- inne, które niepokoją Ciebie lub Twoje
otoczenie i odbiegają od standardowych zachowań innych dzieci
W naszym Centrum czeka na
Ciebie szeroka, profesjonalna diagnostyka w zakresie różnych problemów dzieci i
młodzieży.
Pomagamy
również dzieciom z niepełnosprawnością intelektualną, chorobami genetycznymi,
autyzmem, ADD, ADHD, zespół Aspergera i inne…
This site was created with the Nicepage